Itt a tavasz, végre kipróbálhattunk két látványos újdonságot: a nem régen bemutatott Ducati Monster S4RS-t és a Moto Morini Corsaro 1200-ast, egy patinás márka teljesen új gépét, amely a hosszú évek kihagyása után komoly benyomást kelt.
Olaszország, valljuk be, hogy egy szép ország. Egy gazdag motoros történelemmel bíró ország. Patinás márkák szűnnek meg többnyire végleg. De néha megtörténik a csoda és újból életre kel a már elfeledett márka. Így történt a Moto Morinival is.
Hölgyeim és uraim ezennel bejelentem, hogy a Moto Morini visszatért! És hogy? Egy nagyon izmos és látványos kinézetű V-twin erőművel ellátott kétkerekűvel, amelyet teljesen házon belül fejlesztettek ki. Több ő, mint egy új motor egy régi márkanév alatt, mivel a Corsaro (Kalóz) 1200 teljesen új blokkját nem más, mint Lambertini tervezte. Igen, ő ugyanaz a személy, aki a 70-es – 80-as évek 3 ½ és 500 V-twin blokkjait tervezte. Majdhogynem elképzelhetetlen de az eredmény itt van. Kézzelfogható. És még valami, tisztelt hölgyeim és uraim. Körülbelül úgy megy, mint a kilőtt golyó!
Kilőtt golyóként megy a Monster család legújabb tagja is: az S4RS. Amit az M900 70 lovas kétszelepes, léghűtéses Mosntere elkezdett, azt viszi tovább az új család, amelyben az S4-széria, mint igazán gyors rokon van jelen. Az S4-en a szabadság érzetének előcsalogatásában, komoly szerepe van a vízhűtéses négyszelepes erőforrásnak. Hogy is volt sorrendben? Első volt a 916-os blokkal szeret S4, majd követte egy S4R a 996-os blokkal és most csattanó gyanánt, itt van az S4RS, a 998 köbcentis 999-Testastretta blokkjával. És ez mindjárt a legújabb modellen. Feltűnően mély az olajteknő és a kihegyezett formája. Az S4RS messze, a valaha gyártott leggyorsabb Monster-család tag pedig csak a meglévő 999-es blokkon tuningoltak kicsit a gyárban!
Írta: C.Z.