Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Mercedes-Benz SLS AMG F1 SC
2010-08-04 23:39:24


Mercedes-Benz SLS AMG F1 Safety Car

 

Nico Rosberg és Michael Schumacher, azaz a Mercedes GP Petronas csapat mutatta be a világsajtónak március 2-án a genfi Autószalonon a Formula-1-es futamok vadonatúj biztonsági autóját, az SLS AMG F1 Safety Car-t. Amikor a sirályszárnyak felnyíltak, a vezetőülésből Nico, az utasülésből pedig a "nagy öreg", Schumi kászálódott ki, a sztárokat Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG első embere fogadta. Kérdésére, hogy milyen érzés versenyzőként ülni a biztonsági autóban, a hétszeres világbajnok óvatosan csak annyit mondott, hogy érdekes, Nico pedig irigykedve emlegette Bernd Mayländer-t, a Safety Car állandó gazdáját, "aki azonnal a mezőny élére áll és mindig az élen autózik, ahányszor csak bejön a pályára". Mindketten remélik viszont, hogy az SLS AMG LED-es féklámpái egyszer sem villannak fel előttük az idei szezonban...


A Formula-1 történetének legerősebb biztonsági autóját a Mercedes legújabb sportkocsijából, az SLS AMG-ből alakították ki, ez váltja le az utóbbi két évben használt SL63 AMG-t. A felfelé nyíló ajtajú, "sirályszárnyas" autót 650 Nm csúcsnyomatékú, 6.3 literes, 571 lóerős V8-as benzinmotor hajtja. Álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a vége 320 km/óra. Az 1620 kilogramm súlyú, AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes váltóval szerelt alumíniumvázas jármű úttartását elektronikus menetstabilizáló rendszer javítja. A megállásról elöl 400, hátul 360 milliméter átmérőjű kerámia-féktárcsák gondoskodnak. A Safety Car mögött poroszkáló versenyautók pilótáit beépített TV-kamerával szerelt, áramvonalas, LED-es fényhíd fegyelmezi. A rendszám helyén lévő Safety Car feliratot 700 LED világítja meg és ad extra erős fényű hátsó világítást.

 

Hiába a szuperkocsi, a kilencedik éve biztonsági autót vezető, korábbi Mercedes-Benz DTM-pilótának, a 38 éves német Bernd Mayländernek nem könnyű a dolga. A futamok előtt legfeljebb egy órát gyakorolhat a pályán; a versenyautóknál közel háromszor nehezebb és fele akkora teljesítményű autójával még a kanyarokban is legalább százas tempóval kell hajtania, hogy a mögötte haladó versenykocsik motorjai megfelelően hűljenek, fékjeik és gumijaik viszont melegen maradjanak. Hibázni a safety car sofőrjének sem szabad, de ő is ember: néhány éve a monacói pálya egyik beláthatatlan kanyarjában Mayländer belerohant egy vontatott, az edzésen megsérült Formula-1-es kocsiba.

A versenyen a boxutcában készenlétben álló biztonsági autó "utasa" az egykor ugyancsak a Német Túraautó Bajnokságban versenyző 44 éves brit Pete Tibbets, a FIA megbízottja lesz, aki a rádió-összeköttetést is tartja a versenyigazgatósággal.


Idén is kihagyták a 13-as rajtszámot, de ez csak lélektanilag számít, a bajban azért az igazi segítséget a gyorsbeavatkozó kocsi jelenti. A Formula-1-es futamokon ezek is Mercedesek, immár 1996 óta. Az idei évad 6.3 literes Mercedes-Benz C63 AMG Estate modellje harmadik éve szolgál orvosi autóként, de most új pilótával: a volt dél-afrikai autóversenyző Alan van de Merwe mellett idén a FIA Nagydíjak főorvosa, a belga Dr. Gary Harstein ül, mögötte minden futamon két ápoló készül bevetésre az Official F1 Medical Car személyzeteként a március 14-én Bahreinből induló szezon során.



Szerző: szabadban
Forrás: 4x4 OnLine

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum