WRC-dömping az egri ralirajton
Kezdődik a honi szezon, a nyolcfutamos ob első versenyét hétvégén Eger környékén rendezik. Janika visszatér, lesz egy csomó WRC, sokan új navigátorral indulnak - nagy az izgalom hát raliberkekben.
A Start Autó Rallye össztávja 448 km, ebből 155,6 km a gyorsasági 15 szakaszra bontva (14+1 szuperspeciál). A verseny aszfaltos (elvileg). Rajtceremónia péntek este Egerben, a Dobó téren, előtte csütörtök déltől és péntek délelőtt itthon először kötelező teszt, már ott, akkor is lehet csodálni a régi-új technikákat, csapatokat, miegymást. Ennyit erről, minden más fontos infó, ITINER, minden egy helyen itt.
Folytassuk a WRC-kkel: lesz itten kérem Skoda Octavia, Peugeot 206, Ford Focus, Toyota Corolla és Hyundai Accent is. Egészen pontosan tíz, azaz 10 World Rallye Car, a leosztás a következő (szigorúan alfabetikus sorrendben):
Ford Focus WRC
- Benik Balázs, Vinoczai Attila
- Herczig Norbert, Tóth Imre
- Vizin László, Táborszky Attila
Hyundai Accent WRC
- Kiss Ferenc, Penderik László
Peugeot 206 WRC
- Ifj. Tóth János, Bahor Bea
Skoda Octavia WRC
- Bútor Róbert, Tóth Vilmos
- Michna Ottó, Zsíros Gábor
- Turi Tamás, Kerék István
Toyota Corolla WRC
- Holczer Dániel, Magyar Gábor
- Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós
És akkor Tagaiék még a későbbiekben beszállhatnak. És Asi A8-as Mitsubishi Lancer Evójáról tudjuk, hogy WRC-szintű - új navigátorral, Zagyva Lajossal tör az abszolút bajnoki címre. S ha már az itinert diktálóknál tartunk: váltott a 2003-as legjobb Benik Balázs, a hatszoros győztes ifj. Tóth János, az N-es trónról fölálló Spitzmüller, és még sokan mások.
A bajnoki címvédő Turi Tamás bezzeg nem, ahogy a Super1600, méregerős kis piros Saxóból szintén Skoda Octaviába csüccsenő Bútor Róbert sem. Még a változásokról csak címszavakban: Herczigék és Vizinék is Forddal indulnak, Janika ugye visszatér, és egy 2003-as 206-os Peugeot-val, Szabó Gergő vissza kellett, hogy soroljon az N-esek közé, Angyalfi pedig az egész szezont kihagyja.
A8-ban Asin kívül Turán Friciék, Botka Dávidék és még egy páran mérik össze erejüket. Az N csoportban óriási a tülekedés, megannyi mitsubishis (és néhány subarus) ad randevút egymásnak. A Super1600 kevesebb egy Bútorral, de Kakusziék a VW Polóval, a suzukis Keller és Ollé, vagy a citroenes Borsi biztosan jókat meccsel majd. Miként a többiek a további kategóriákban - remek kis idénynek nézünk elébe.
Mindenki sajtótájékoztatott, mindenki bizakodó és nagyon várja a rajtot, így hát mi is, esélylatolgatásba ne is menjünk bele, bölcsebb várni vele pár napot. A szezon programja pedig a következő:
- 1 - április 1-3.: Start-Autó-rali (Eger)
- 2 - április 29-30 Vredestein Miskolc-rali
- 3 - június 2-3.: Kassa-rali (egyben cseh és szlovák bajnoki futam)
- 4 - június 23-25.: Szombathely-rali
- 5 - július 22-24.: Veszprém-rali
- 6 - augusztus 12-14.: Michelin-Budapest-rali
- 7 - szeptember 16-18.: Allianz Hungária-rali (Pécs)
- 8 - október 14-16.: Zemplén-rali
Interjúk, fotók, rengeteg infó DuEn megújult oldalán - tessék készülni és menni a helyszínre és/vagy eredménykövetni emitt. Sajtóanyagok nyilatkozatokkal a következő oldalakon.
A http://www.origo.hu/auto/sporthirek/rali/20050328wrcdomping.html alapján!