Mindenre kiterjedő leírást sajnos nem tudok nyújtani a zöldek (esetünkben sárga) legújabb vívmányáról, mert nagyon keveset tudtam vele csavarni. Nem a Kawasaki honi csapata tehet a dologról. A mi hibánk, hogy nem tudtunk elmenni Diósjenőre a hivatalos bemutatóra, de a műszaki igazgató, Ozsváth Ferenc (a képeken is ő brillírozik) volt olyan úriember - és még mindig az - és kiugrott hozzánk egy negyed órára, hogy meghúzhassuk - azaz meghúzhassam - az ER-6n szarvát.
(Úgy gondolom, ahhoz, hogy egy motorról hiteles képet tujunk nyújtani, nem elég - nemhogy negyed óra - egy nap ismerettség sem. Minimum három napot kell egy géppel együtt tölteni, hogy valamennyire ráérezzünk az ízére. Ha kis időre is, de együtt kell vele élni: este betolni a garázsba, látni hogyan viselkedik reggel… Mintha a sajátunk lenne. Természetesen, azalatt a néhány nap alatt sem lehet teljes képet szerkeszteni, de keret legalább elkészülhet.)
Nézzük milyen képet tudtam összerakni azalatt a negyed órás gurulás alatt.
A külső (persze ezt gurulás nélkül is le tudnám írni): egész jó. Nem mondanám, hogy gyönyörű, inkább modern. Egy kicsit visszaköszönnek róla a KTM Duke vonalai, de ettől függetlenül nekem tetszik. Szép, egyedi megoldások is figyelnek a bringán. Ilyen például a féloldalasan szerelt - szinte fekvő - rugóstag, a blokk alá rejtett kipuffanó és a 300-as, hullámos féktárcsák. Az összkép egy egyszerű, modern, kellemes motort nyújt.
Ez az egyszerű jelző a próba után is megmaradt. Sokkal többet nem tudott nyújatni, mint amit ránézésre mutatott. A rövidke körözés után kiöntöttem szívemet Ozsváth Ferinek, miszerint:
- Túl egyszerű, de nem rossz.
Eme végtelenségig megrágott és átgondolt (tisztában vagyok vele, hogy így is túl hosszúra sikerült), így engem cicerói magaslatokba emelő jellemzésem hallatán egy elégedett mosoly ült Feri arcára. Ez az idióta - egymásra vigyorgó - helyzet addig tartott, amíg Feri meg nem szólalt:
- Eltaláltad. Az ER-6n-nek ez lenne a legfőbb mondanivalója. Semmi nagyzolás, a motorozás lényegét nyújtja. Innen a név is: Essential Riding, azaz a motorozás lényege.
Egy biztos, ha tényleg ezt akarja jelenteni ez a Kawa, akkor sikerült megfogni a dolgot. Egy kellemes, könnyen irányítható, fordulékony gépet alkottak, alacsony ülésmagassággal (mindenkinek leér a lába), kényelmes üléspozícióval. A gép teljesítményét tekintve, jómagam egy picit értetlenül állok a megcélzott közönség előtt. A japánok ugyanis a 6n-t, leginkább a kezdőknek és a hölgyeknek szánják. A 650-es soros kéthengeres erőforrás 72 lóerő teljesítménnyel bír, 8500-as fordulatnál. A paripa maximális nyomatéka 66 Nm 7000-nél. Szép adatok és ezekhez méltóan nagyon keményen tud menni. Hölgyeknek? Ok, ha nem kezdőről beszélünk, de szerintem az ER egy kezdő számára túl sok. Ez a könnyed motor piszkosul meg tud indulni, ami - egy kezdő esetében - végzetes lehet. Ezt pedig senki nem akarja.
Így, első találkozásra, egy jó gépet ismerhettem meg az ER-6n személyében. Bővebben majd azután tudok recsegni, miután egy pár napra összemelegedtem vele.
Technikai infó:
Motor: 4 ütemű, soros kéthengeres, vízhűtéses
Lökettérfogat: 649 cm3
Teljesítmény: 72.1 LE/8.500 ford.
Nyomaték: 66 Nm/7.000 ford.
Váltómű: 6 sebességes
Hajtás: Lánc
Gumi első: 120/70 ZR17
Gumi hátsó: 160/60 ZR17
Fék hátsó: Szimpla 220 mm-es hullámos tárcsa 1 dugattyús féknyereggel
Fék első: Dupla 300 mm-es hullámos tárcsa 2 dugattyús féknyereg
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Tank: 15.5 l
Száraz súly: 174 kg