Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Esőben autóztak a Pannónia ringen
2010-06-04 05:08:10


Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság IV. fordulója
Pannónia-Ring
 
Pannónia-Ring / Budapest, 2010. május 30. – Esős idő fogadta a gyorsasági autóversenyzés résztvevőit a vasárnap délutáni versenyeken. A formula autók csak pár kört tudtak versenyezni, a safety car mögött fejezték be a versenyt. A kistúraautók mezőnyében versenyző Nagy Norbinak kedvezett az esős időjárás. A nagytúraautók versenyét újra Walter Csaba nyerte. Végig esett a Genex Suzuki Bio Kupa alatt. Rippel Ferenc élete első esős versenyét kicsúszás nélkül teljesítette. A BMW 325i Challenge versenyzői hatalmas küzdelmet és élvezetes csatákat mutattak be a csúszós pályán.
 
A formula autók versenyzői/csapatai száraz futamra készültek a mai napon, ezért váratlanul érte őket, amikor néhány körrel a start után zuhogni kezdett az eső. Pödör Balázs és Fekete Krisztián sokáig harcolt a harmadik helyért, majd ütköztek, ami miatt Fekete Krisztián nem tudta folytatni a versenyt. Ekkor már erősen esett az eső, illetve a safety cart is beküldték a pályára a baleset miatt. A safety car kiállása után, a formula autók már csak nagyon lassan tudtak haladni, ezért egyetlen új kör megtétele után leintették a versenyt. Az első három helyezett rendre, Tukora István, Chanoch Nissany és Pödör Balázs.
 
Nagy Norbinak (Ford Fiesta, 1600 ccm) kedvezett az eső a Harvestr Kistúraautók között. A 15 éves versenyző már a második körben átvette a vezetést géposztályában, Walterné Dancsó Adrienntől (Opel Astra, 1600 ccm). Nem sokkal ezután Kovács György (Mazda RX 8, 2000 ccm) kicsúszott a pályáról, azonban folytatni tudta a versenyt. Pár körrel később Walterné Dancsó Adrienn, műszaki hiba miatt kénytelen volt idő előtt abbahagyni a versenyzést ezen a napon, ám az élen folyó harcoknak ezzel korántsem lett vége. Ami a teljes mezőnyt illeti, az első helyért hosszan tartó küzdelem folyt két Alfa Romeo (2000 ccm) között. Sokáig Németh András vezette a mezőnyt, miközben Gáspár Csaba folyamatosan támadta. Kicsivel hátrébb, Mink Zoltán (Honda Civic, 1600 ccm) folyamatosan tartotta a második helyét az 1600 ccm-esek között, amelyre Dr. Grigalek Gábor (Renault Clio, 1600 ccm) pályázott. Egy autóként versenyeztek az utolsó előtti kör végéig, amikor a Hondán elmelegedtek a gumik, így Dr. Grigalek Gábornak sikerült megelőznie Mink Zoltánt. A verseny végeredményét tekintve, az 1600 ccm-es géposztály első helyét Nagy Norbi szerezte meg, másodikként Dr. Grigalek Gábor ért célba, harmadikként pedig, Mink Zoltán lépte át a célvonalat. A Harvestr Kistúraautók győztese ez alkalommal is Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156, 2000 ccm) lett, míg a második helyen Németh András végzett.
 
A BMW 325i Challenge mezőnye a kistúraautók között indult el. A hátsókerék-meghajtással rendelkező BMW-k sokat küzdöttek az esővel, mivel a túlságosan nedves aszfalton, folyton megcsúsztak, kicsúsztak autóikkal, azonban az első néhány kör elteltével megszokták a vizes burkolatot, mindenki teljesíteni tudta a futamot. Az első helyen Kovács Tamás végzett, őt követte Strider Zoltán, illetve Czvik Péter lett a harmadik.
 
A nagy orosz rulett! „Kalaschnikow futam” 
A verseny névadójához méltóan - Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók futama - igazi orosz rulett volt. Igaz, hogy a rajtig az eső elállt, de a pálya nedves maradt. A csapatoknak fejtőrést okozott, hogy milyen gumival (száraz, vizes, intermédia) vágjanak neki a versenytávnak. A verseny elején a vizes gumival induló pilóták szereztek előnyt, de a versenytáv harmadánál annyira felszáradt a pálya aszfaltja, hogy száraz, illetve slick gumikkal szerelt autók rendre jobb köröket futottak a vizes gumis társaiknál. Több előzést is láthatott az esős idő ellénére kilátogató szépszámú közönség. A nagytúra mezőnyében Kiss Norbi (Seat Leon Cup) az utolsó helyről rajtolt a szombati technikai problémák miatt. A vizes pályára száraz gumikkal hajtott ki, és ez a döntés meghozta eredményét, ugyanis mint kés a vajon jött át a mezőnyön, a második körben már az első helyen haladt. Egy boxáthajtásos büntetés után is a mezőny élére állt vissza, fokozatosan elhagyva a második helyen autózó Walter Csabát, majd az utolsó kör előtt kiállt, mivel nem versenyzik ebben a kategóriában, és nem akart pontot rabolni a bajnokság résztvevőitől. Az utolsó három körben újra elkezdett esni az eső, azonban ez már nem befolyásolta a végeredményt, így az utolsó körben Walter Csaba (Porsche 911) vezette a mezőnyt, mögötte Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3) haladt, őt követte Horváth Zsolt (Ferrari F430 GT2 TW) és ez maradt a végeredmény is. Szabolcs Róberttel (Renault Clio Kalaschnikow) ma is összeütközött egy Seat Leon. Ezúttal hátulról ment neki a Kazár Miklós által vezetett autó. Szerencsére az ütközés nem okozott nagy károkat az autókban, így mindketten folytatni tudták a versenyt.
 
 A Genex Suzuki Bio Kupa idei negyedik futama szakadó esőben folyt. Ahogy a harmadik futamon, itt is az osztrák pilóták foglalták el a rajtrács elejét. A magyar kupában használt esőgumik ekkora esőben sem üzemeltek tökéletesen, így mindenki száraz gumikkal sorakozott fel a rajtrácsra. Az élről induló, 13 éves Lackó Lehel jól rajtolt, az első kanyarban megtartotta vezető helyét. A hátsó régiókból induló ifj. Ficza Ferenc és Bárkovics Zoltán, mint akit ágyúból lőttek ki, úgy ugrottak a második-harmadik helyre és az első kör végére már az élen is álltak. A tempójuk annyival gyorsabb volt a mezőnyénél, hogy már ekkor nem is volt kérdés, ők fogják megvívni a harcot az első helyért. Lackó Lehel eközben folyamatosan hátrébb csúszott, Tim Gábor feljött a harmadik helyre, és akárcsak szombaton, Bittman Attila üldözte őt a negyedik helyen. A futam érdekessége még, hogy az osztrákok esőgumijai annyira jól működtek, hogy ezen a napon nem volt esély az utolérésükre, sőt, a száraz gumikkal versenyző magyar mezőnyt lekörözték. Ez persze több bonyodalomhoz is vezetett, de apró koccanásoktól eltekintve, problémamentesen zajlott a futam. Ifj. Ficza Ferenc és Bárkovics Zoltán többször helyet cserélt a verseny ideje alatt, de végül ifj. Ficza Ferenc versenyző, hihetetlen tempót diktálva az esőben, megnyerte a kaotikus viadalt. Bárkovics Zoltán két másodperces hátránnyal érkezett a második helyen, míg Tim Gábor megismételve a szombati teljesítményét, újra harmadik lett Bittman Attila előtt. Bús Edina a peches szombati verseny után, bravúros versenyzéssel a tizenkettedik helyről az ötödik helyre küzdötte fel magát. A VIP autóval induló Rippel Ferenc, két magyar pilótát is legyőzve a tizenkettedik helyen ért célba stabil és kitűnő versenyzéssel.
 
Az Autós Országos Gyorsasági Bajnokság alig egy hónap múlva, a SlovakiaRing-en folytatódik, 2010. június 26-án. A verseny hivatolos eredményei megtalálhatóak a csatolt pdf file-okban, vagy letölthetőek az alábbi linkről: http://www.gokartmagazin.hu/gy/pannoniaring


Szerző: szabadban
Forrás: VIRTUALAID PR

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum