5. Nemzetközi Női Motoros Nap / 2.
Csaknem száz motoros hölgy érezte fontosnak, hogy együtt demonstráljon Budapesten május 6-án, pénteken – Szabályosan Szabadon.
Azoknak a motoros hölgyeknek, akiknek sikerült szabadságot kivenniük május első pénteki napjára, hosszú és fárasztó, de lelkesítő és vidám napjuk volt az elmúlt pénteken. A többieknek pedig csak a fáradtság maradt ki, ők frissen és vidáman érkeztek a délutáni gyülekezőhelyre.
Péntek reggel fél kilenckor kezdődött az 5. Nemzetközi Női Motoros Nap programja a Hungaroringen. A Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság motoros rendőrei itt tartottak ingyenes vezetéstechnikai képzést a motoros nőknek. A tréningen nagyjából 60 motoros jelent meg, köztük kb. 15 fiú, akik korábban az IVTM szombati programjára jelentkeztek. Létszámban a lányok is túlteljesítették a tervet, hiszen a harminc főben maximalizált oktatásra kétszer annyian érkeztek.
A rendőrök azonban ismét minden eshetőségre fel voltak készülve, így a Hungaroring Porsche-parkolóját kibővítve a Gokart pályát is igénybe vették a tréninghez, ahol a hölgyek a férfiaktól elkülönítve, árgus tekintetektől mentesen gyakorolhatták a feladatokat.
A reggeli eligazítás és az oktatók bemutatása után Kovács Niki motorversenyző mondta el néhány szóban, hogy miért tartja fontosnak az ehhez hasonló rendezvényeket. Az oktatásra kiérkező motoros rendőrhölgyek, Melinda, Judit és Anita szintén elmesélték a részvevőknek, hogy mikor és miért döntötték el, hogy ezt a szakmát választják hivatásuknak. Később a bóják között is bemutatták ámulatba ejtő motoros tudásukat.
Az oktatás ismét bemelegítéssel kezdődött, majd jöhettek a néhányaknak már ismerős feladatok: a szlalom és eltolt szlalom, a szűk körben körözés mindkét irányban, a nyolcas, a holland kapu és a lóhere... nagyjából a felsorolás sorrendjében nehezedve, hogy senki ne érezhesse, hogy nem kapott semmi extra tudást vagy újabb képességet.
Természetesen most sem maradhatott el a motorfelállítási gyakorlat: Horváth Miklós motoros rendőroktató tréfás megjegyzéseivel hangulatossá tette ezt a feladatot is. Végül a hölgyek közül senkinek sem ment a rendőrmotor felemelése, de egyébként is az volt az általános nézet, hogy egy nőnek erre a képességre igen ritkán van szüksége, mert szerencsére mindig van, aki segítsen.
Napközben megérkezett Lelkes Réka stuntriding versenyző is, aki – lévén a saját CBR600F4-ese éppen szervizben, ezúttal a Honda Hungary-nek köszönhetően egy 2011-es Hornettel róhatta a köröket. A kezdeti megszeppenése ellenére délutánra sikerült a nullkilométeres tesztmotor gumijait kicsit bemelegítenie, a majrécsíkot nulla milliméterre belőnie, majd a délutáni ügyességi versenyen a fiúk között első helyen végzett. Habár úgy tűnt, Réka kicsit röstellte, hogy némi plusz előképzettséggel indult el ezen a versenyen, azért büszkék lehetünk rá, hogy két másodperccel jobb időt futott a pályán, mint a feladatot bemutató motoros rendőr, a szolgálati járművel.
Délután három órakor a motoros rendőrök biztosításával a társaság együtt indult a délutáni program helyszínére, az Andretti pizzériához, ahol négy órától gyülekeztek a lányok. A felvonulásra a női motoros baráti társaságok, a Krapeknők, a Motoros Szívek és a Száguldó Angyalok is eljöttek, valamint a MAMS Gyorsasági Magyar Bajnokság versenyzőnői is szép számban megjelenek. A Horimoto Racing Team színeiben Majzik Ibolya, Vaslaki Timi és Süli Eszter motorjai is ki voltak állítva a pizzéria előtt. A lányok csak később érkeztek meg, de a versenyzéshez átalakított motorokkal a felvonuláson nem tudtak részt venni.
A sajtó képviselői Kissné Kerék Anikó rózsaszín versenymotorját találták a legérdekesebbnek, pedig Kis Anita kristályokkal kirakott utcai gépe is megért volna egy két képet a bulvárlapokban. A hozzáértő nézelődők azért más érdekességet is találhattak, hiszen az egyik hölgy egy hófehér Honda GoldWing trike-kal érkezett, ami odavonz minden tekintetet, Maróti Boglárka 50 cm3-es Jawa Robbyja pedig a kezdő motorosok szívét dobogtatja meg.
A fagyizás közben volt idő regisztrálni és átvenni a támogató cégek apró ajándékait. A felvonulás indulása előtt a regisztrált hölgyek között Kovács Niki sorsolta ki a kétszemélyes raftingtúrát, amit Katona Viktória nyert meg.
A Szabályosan Szabadon – Csajok a motoron elnevezésű felvonulás a Váci út – Nyugati tér – Oktogon – Andrássy út – Hősök tere útvonalon indult el. A 78 beregisztrált hölgy mögött jó pár férfi motoros is beállt a menetbe. A Hősök terére a létszám már ekkor száz motor fölött volt, és néhányan csak a Hősök terén csatlakoztak a programhoz – több hölgy ugyanis családi kötelezettségként a délután folyamán anyák napi ünnepségen vett részt az iskolákban, óvodákban, ezért nem értek oda az Andrettihez.
A Hősök terén lelkes japán turisták fogadták a menetet, és rögtön készült pár jó fotó velük együtt. Ekkorra már a mécsesekből kirakott bukósisakos angyal kontúrja is készen várakozott a téren a PMBB munkatársainak és néhány segítő motoros lánynak köszönhetően.
Sajnos a tánchoz beszervezett hangosítás nem működött tökéletesen, de a lányok feltalálták magukat, és először zene nélkül, a „motor, motor, motor, segg” rigmus kántálásával kísérték a mozgást, majd mégis akadt zeneszerszám, és végül kitudja hányadszorra zenére is előadták a betanult koreográfiát a nézők és önmaguk nyilván való örömére.
Mikor eltűnt a nap a házak mögött, kezdődhetett a gyertyagyújtás, amiről a XIII. kerületi tűzoltóság egy magasról mentő járművének darujáról készültek felvételek. Igazán impozáns látvány volt, ahogy a világító mécseseket körbeállva integetnek a lányok felfele.
Este nyolc óra fele indult vissza a menet a pizzériához, ahol nem lett vége azonnal a rendezvénynek. Néhányan még beültek az étterembe és megvacsoráztak, miközben megbeszélték az egész nap folyamán összegyűjtött élményeket. Azzal minden résztvevő egyet értett, hogy hatalmas élmény volt ennyi motoros nővel együtt vonulni a városon keresztül, és hogy mindenképpen eljönnek majd a következő évben a hatodik Nemzetközi Női Motoros Napra május első péntekén, ami ezúttal 2012. május 4-én lesz